Thursday, May 13, 2010

Musuh Islam Tetap Juga Musuh Kita Orang Beriman


Dari Auf b. Malik r.a.Rasulullah s.a.w. telah bersabda:

"Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." *

*Pengisytiharan baitulmuqaddis sebagai hak Israel

(Hadis riwayat Bukhari)

1) Yahudi adalah kumpulan manusia yang sombong di muka bumi kerana menganggap diri mereka sebagai anak Allah sehingga berhak berbuat sesuka hati mereka mengikut nafsu dan kehendak mereka sepertimana dalam ayat 18 surah Al-Maidah.

2) Bangsa Yahudi dilaknat kerana menyekutukan Allah, sombong dan sikap berbohong mereka sebagaimana disifatkan dalam ayat 30 surat Al-Taubah.

3) Yahudi adalah bangsa yang tamak terhadap kehidupan dunia berdasarkan kefahaman daripada surah Al-Baqarah ayat 96.

4) Yahudi adalah bangsa yang kuat menentang Islam berbanding bangsa Nasrani merujuk kepada ayat 82 surah Al-Maidah.

Berdasarkan petunjuk yang kita perolehi daripada ayat-ayat Allah di atas dan banyak lagi terkandung dalam Al-Quran terbukti permusuhan bangsa Yahudi kepada umat Islam berlarutan sejak sekian lama. Semoga kita manusia yang beragama Islam ni yang memengang Al-Quran sebagai gaya hidup dan Hadith Rasulullah sebagai panduan hidup dapat berfikir sejauh mana kekejaman Yahudi ini. Mari sama sama memulaukan mereka dan melemahkan mereka serta berdoa kepada Allah agar kita terselamat dan diberi perlindungan daripada fitnah yang terbelenggu umat Islam dan kekejaman Dajjal.

Amin..

No comments:

Post a Comment